søndag 28. februar 2010

Stua vår

Vi har brukt mange timer på å male etter at vi flyttet inn i huset for 1,5 år siden. Det var et virrvar av farger på veggene fra rosa til ubehandelt panel.
Vi har to stuer som er adskilt med en skyvedør. Slik ser tvstua vår ut nå:


Slik så den ut da vi flyttet inn. Ikke så lett å se her,men veggene var mørkerøde. Måtte noen strøk til for å dekke denne fargen ja.

Hundene våre koser seg i sofaen. Sofaen har blitt ganske så slitt av at de har fått lov til å være i den, men er så koselig å ha dem der når vi sitter der. Sofa er en bruksgjenstand....


Dette er nok et møbel jeg har fått fra loftet på min forrige jobb, en gammel elevhylle. Da vi bodde i Oslo var den knall grønn,men den fargen passet ikke helt inn her i huset.


Denne lille karen som visstnok er retrodesign fra 70- tallet fikk vi av middags/overnattingsgjestene vi hadde fra i går til i dag. Han heter visstnok Hoptimistic, jeg synes han er supersøt.Gøy å få ting man aldri hadde tenkt på å kjøpe selv.

6 kommentarer:

  1. Sååå koselig! Herlig landlig! :D

    SvarSlett
  2. Hei
    Så koselig den stua ble. Jeg har også malt mye det siste året. Vi hadde slike mørke røde vegger i gangen og på kjøkkenet før. Men nå er det blitt lyst. Mye triveligere.
    Så søte hunder du har!! Wilma ligner litt på en hund vi hadde før. Hun het Lissi. Men hun var en Kerry Blue Terrier.Ha en fin uke. Klem Anita.

    SvarSlett
  3. Så kul hoptimist! Jeg har sett de i interiørmagasiner i det siste, men aldri sett en live! Definitivt noe jeg kunne finne på å kjøpt! Ja til kaffe forresten; Geir har jo rømt til California og jeg sitter hjemme og er misunnelig. Vet du om den nye kafeen i Gran er åpen?

    SvarSlett
  4. Hei:)
    De nålputelokkene er kjempe enkle å lage!
    Har bare klipt ut stoff i en større runding enn lokket er. Så la jeg stoffet i lokket og fylte det med vatt, klipte så ut papp som jeg trykte inni lokket til slutt (som var litt bredere enn lokket så trykte jeg det opp i så det satt seg fast,hehe.. Dette skjønte du sikkert ikke, huff, er dårlig på å forklare.. Gi meg et vink dersom du ikke skjønte det så skal jeg prøve å forklare det litt bedre..:p

    SvarSlett
  5. Maling er veldig kjekt... Veldig hyggelig hos dere!
    Hilde

    SvarSlett
  6. Hei Lene.
    Så koselig dere har fått det i stua. Ja, det er jo hyggelig og la hundene kose seg i sofaen. Skjønner deg godt. Det var kjempehyggelig og se deg i dag. Synes dere er super flinke til og male. Jammen en stor jobb dere har gjort. Ønsker deg en fin Mars mnd, håper våren kommer snart. Hei så lenge. Hilsen Margret :-)

    SvarSlett