fredag 12. februar 2010

Lene gjør ting hun ikke kan, denne gang "å sy".

Dette er ikke første gang jeg legger i vei ned et helt nytt håndarbeidsprosjekt. Å sy har jeg aldri gjort noe særlig av,knapt lagt opp ei bukse. Jeg har ikke symaskin engang. Så da jeg fikk den glimrende ideen å sy med kjole måtte jeg ned til mamma å låne. Måtte jo ha en slik ullkjole som alle lærere har for tiden. Var faktisk ikke så vanskelig(det kan jeg si nå ja). Var noen stygge ord som kom ut av munnen min da jeg skulle sy på pynten. Ikke lett å sy i sirkel gitt....Det hjelper jo ikke at jeg har tålmodighet som en 5- åring på julaften heller. Måtte jo bli ferdig slik at jeg kunne ha den på i dag.

Er ganske så fornøyd med resultatet. Jeg kunne nok ha tatt den mer inn i sidene og ryggen, men er litt deilig at alt ikke sitter etter også. Nå skal jeg hvertfall ønske meg symaskin, så kan det jo hende jeg prøver meg på fler syprosjekter. Øvelse gjør mester.

6 kommentarer:

  1. Så fin den ble! Er den helt egenkomponert eller? Så de hadde salg på Linneus på de tulip-kjolene (er det ikke det de heter?) 349,- inkl alt. Det var jo slett ikke verst, men jeg er inne i en kjøpefri periode nå så jeg skal holde meg unna;)Får se hvor lenge det varer...

    SvarSlett
  2. Kuuuuult! Jeg er imponert - siste kreasjon jeg så var jo i strie og skulle være julepynt - hi hi hi!!! Her er det helt klart potensiale - få maskin i hus og sy i vei! Har du kjøpt mønster? Kunne nemlig tenke meg å sy litt til jentene...
    HIlde

    SvarSlett
  3. Jeg er imponert!
    Ta en titt på denne bloggen
    alma--palma.blogspot.com er ei vinninne fra lærerskolen som syr og ordner, nettbutikk har hun også :)
    Fortsatt god helg

    SvarSlett
  4. Hei Lene.
    Kjolen er kjempefin!! Så flink du er :o) Ser også på hvor koselig du har det med godstolen og de fine potteplantene. Hyggelig at alt er bra med deg og at dere trives i huset. Vi ses kanskje snart?
    Hilsen Margret.

    SvarSlett
  5. Oao, det var en kjempekuul kjole. Virkelig fin til å være første gangen du syr!!! :-)

    SvarSlett