lørdag 27. februar 2010

Gamle kart

Synes det er kjempe flott å henge gamle kart på veggen. Dette sjøkartet har min kjæres oldefar brukt da han var sjømann. Det er skriblet notater på det. Så dette har vært i bruk.Svigers har fått det laminert og rammet inn, og nå har kartet fått plass på kjøkkenet.




Dette kartet fikk jeg da vi ryddet loftet på den skolen jeg jobbet på før. Det er et skolekart som jeg tror er fra begynnelsen av 1900. Norges hovedstad er merket Kristiania, og Kristiania ble Oslo i 1924. Dette kartet henger i gangen vår. Liker fargene i det veldig godt, og sjarmerende at det er slitt og godt brukt.


Har flere sjøkart og skolekart liggende i kjelleren, men det finnes grenser for hvor mange kart man skal ha på veggene.

5 kommentarer:

  1. Heisann:)
    Så flotte kart du har da....hvis du har for mange vil jeg gjerne kjøpe ett av de...helst i sort/hvitt eller blasse farver:)
    Eller vi kan bytte noe...hvis du ser noe du liker på gjenbruksdronninga.blogspot.com som er min gjenbruksbutikk??:)hva sier du til det?:)
    Hvor er det din mor kommer fra??
    ha en flott aften
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  2. Kartene er fine. Ser frem til å se deg til uka på gamleskolen - hvar du bestemt deg for noen dag?
    Nyt ferien - det er jo meldt fint skivær...
    HIlde

    SvarSlett
  3. Flotte kart! Jeg synes det er kjempe fint med kart på veggen. Lærerikt for barna er det også :-)
    Klem IGi

    SvarSlett
  4. Åhhh så flott da....da venter jeg jeg vet du:)
    Har en venninne som er gift med en kamerat av meg som bor på Vega...hun heter Ingebjørg og er fra Lurøy:)Det er jo ikke så langt nord for Ylvingen:)
    Ha en flott søndag....
    Har du vært inne og sett på web shoppen min?:)
    eddaKlemmer

    SvarSlett
  5. Så utrolig nydelige! Jeg har et svært sjøkart på veggen jeg også, det er ikke like gammelt som ditt, men min bestefar har brukt det, har pennestreker der hvor han har tegna inn ruta si... Elsker det! :D

    SvarSlett