onsdag 22. desember 2010

Fler nisser, til mannens irritasjon....

Jeg har en mann som ikke er spesielt glad i julen, men må si han har kommet seg betraktelig etter at vi flyttet på landet. At vi skulle ha juletre gav han seg ganske fort på, men han får helt angst av nisser. Min mor har vel rundt 50 nisser bare i stua og mannen er livredd for at jeg skal bli som henne. Som sagt er jeg heller ikke overbegeistret for nisser, men liker de med sjel og historie. Da vi var hos mamma på pinnekjøtt i går plukket jeg disse to ut fra julepynte hun ikke bruker lenger.





Disse to har jeg fått av farmor da jeg var liten, dvs min venninnes farmor. Siden jeg ikke hadde besteforeldre i nærheten og hun hadde både farmor og mormor, delte vi farmor. Er de ikke søte der de sitter og leser i kjøkkenvinduet. Mannen fikk helt krupp da han så dem og uffet og okket seg i en times tid, men holdt ganske så rakst opp. Kanskje han er kurert??




Denne har jeg også fått av farmor. Er jo litt glorete, men måtte bare han den med også.
Ellers har jeg handlet alt av mat i dag, ryddet, vasket og pyntet litt. Nye julekjøkkenhåndkle har kommet opp. Har jammen rukket mye på denne første feriedagen min. Har til ogmed rukket og ta en kaffe med en venninne.
Håper alle koser seg og ikke stresser for mye disse dagene. Jul blir det uansett.

7 kommentarer:

  1. Hei!! Hils samboeren din og fortell at i vårt hus finnes det ikke en eneste nisse:DDD Gubben prøvde seg, men jeg har nisse-allergi, så de ble røddet vekk etter et par uker på stuegulvet. Og både Gubben og jeg burde vært nissefæn, for jeg har bursdag i morgen, og Gubben den 27. :DDDD Og treet vårt er et litet nusselig ett, som står på ei kiste. Jeg brukte 25 år på og få den størrelsen jeg ville ha. Gubben vil ha de store, jeg vil ha de små:DDDD Gledelig jul. Klemz

    SvarSlett
  2. Noen nisser må man ha synes jeg... De var veldig sjarmerende de du har.
    Kos deg i juleferien din.
    Klem fra Igi

    SvarSlett
  3. koselig med nisser.. det er liksom jul det! kos deg i jula... klem tone

    SvarSlett
  4. Koselig å pynte med noen nisser, gamle sjarmerende nisser du har fått.
    Ønsker deg og din kjære en riktig God Jul.
    Juleklem fra Mio

    SvarSlett
  5. Koselig med det gamle og nostalgiske. Flotte nisser!
    :) Susanne

    SvarSlett
  6. Disse nissene var da riktig så søte!! Selv en med nissefobi må jo kunne tåle disse?! ;-)

    Takk for at du la igjen et lite spor på bloggen min; da fant jeg jo deg også! Fin blogg du har!

    Benytter også anledningen til å ønske deg og dine en riktig koselig juletid - nå er det tid for å nyyyyte dagene! Kos deg!

    Juleklem fra Li

    SvarSlett
  7. Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg :)
    Må le litt av mannen som er redd du skal bli som din mor ;) Men disse gamle nissene som du har fått av farmor må du få ha. Om man syns de er stygge eller pene, så vekker de gode juleminner om farmor, og det er det viktigste.
    Kos dere i julen :)

    SvarSlett