fredag 31. desember 2010

Årets siste dag

Da er det ikke mage timene igjen av 2010. Vi har kost oss gjennom året, både to.- og firbeinte her i huset. Det er tid for en liten oppsummering.
var laaang og kald som alltid. Heldigvis fikk vi innstallert varmepumpe tidlig i denne måneden. Vi gikk masse på ski i løypene rundt huset vårt.


var like kald som januar, men heldigvis hadde vi mange flotte solskinnsdager.


kom med påske og finvær. Denne måneden hadde jeg virkelig strikkeånden over meg og jeg strikket mitt første sokkepar.

var det tid for å være ute igjen. Vi la brostein rundt huset og begynte å planlegge sommeren. Et besøk på hagemessen ga oss masse inspirasjon til hagesesongen.
kunne vi endelig nyte hagens blomsterprakt til det fulle. Utestua ble malt ferdig og innredet og vi hadde mange flotte ettermiddagstimer med grilling der ute. Vi hadde en flott tur til Stavanger og prekestolen for å besøke et vennepar, sammen med svoger og svigerinne.


var ferie for oss begge her i heimen. Mannen var endelig ferdig på lærerskolen og var ganske så fornøyd da han tok sin siste eksamen. Garasjen fikk endelig tak med god hjelp fra svoger og svigerfar.Min jobb var å vaske og male gjerdet med god hjelp fra mamma.




reiste vi på ferie til Danmark. Det ble seiling på Fyn og late dager hos svigers. Vi rakk da å male uthus og garasje denne måneden også.





rakk og skvise inn en jentetur til Larvik før ferien var over. Mannen begynte i helt ny jobb som fersk lærer, og koste seg med et til tross for mange utfordringer.




ga oss frukt, bær og grønnsaker i hagen. Vi har enda ikke spist opp årets tomatavling. Kom oss på et par skikkelig fine høstturer på fjellet denne måneden også.

fikk vi vår første lærerferie sammen. Høstferien ble tilbragt i Praha. Den første snøen kom i slutten av måneden og vi arrangerte billiardturnering i kjellerstua vår.


feiret jeg min 31. bursdag med masse koselig besøk. Både mannen og jeg var småsyke hele denne måneden og vi lå myyye på sofaen for å ta oss inn etter en lang arbeidsdag. For første gang i historien var jeg så og si ferdig med alle julegaver i november.






en rolig jul i heimen. Julaften ble feiret hjemme med svigers. Kom oss et par dager på hytta i julen. Jeg lå dessverre med bihulebetennelse stort sett hele romjulen. Nyttår feires hos et vennepar i kveld.


Ønsker alle et riktig godt nyttår og håper på et innholdsrikt og spennende 2011 for alle.

2 kommentarer:

  1. Hei Lene.
    Så mange flott bilder du har tatt i løpet av året 2010. Jeg ønsker deg et riktig Godt Nytt År. Mange gode hilsener fra Margret :-)

    SvarSlett
  2. Godt nyttår, måtte det blir like fint som det som har vært, nydelige bilder! ;)

    SvarSlett