søndag 22. august 2010

Augusthagen

Det begynner å bli høst, det merker man på temperaturen om morgenen. Heldigvis blomstrer det i hagen enda en stund. Noen som vet hva disse heter? De har grønne store blader som ligner litt på rabarbrablader i formen.


Denne vet jeg nå at heter høstfloks. Litt har jeg da lært etter to somre med hage.




Dette er vel også en høstfloks tror jeg.





Paprikaene har kommet, men vet ikke om de rekker å bli store og røde før frosten kommer. Jeg krysser fingrene.



Tomatene mine er store og mange i antall, men de vil ikke bli røde. Har tatt inn en for å se om den får farge, foreløpig uten resultat.





Snart plommer i hus.



Man trenger ved når vinteren kommer. Dette er noe av det vi har kløvd i dag, Mannen til en venninne jobber med å felle trær rundt omkring i Oslo. Der må man betale for å kvitte seg med stammene, dermed gratis ved til oss. Da er det greit å bruke en helg på kløving og stabling. Hysj, ikke si det til noen, men det er jo litt koselig å ordne sin egen ved.

5 kommentarer:

  1. Vakre hagebilder!
    Håper du får en fin uke.
    Klem Igi

    SvarSlett
  2. Pappa pleide å pakke inn grønne tomater i avispapir - de ble røde av seg selv etter en stund... Paprika trives i vinduskarmen også, så sett den inn i god tid før frosten... Da er jeg nesten klar for første skoledag tror jeg...
    Takk for sist - altid hyggelig å se deg!
    Hilde

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder fra hagen din.
    De sies jo at veden skal varme tre ganger (når du feller, kløyver og fyrer med den).
    Ønsker deg en fin ny uke.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  4. mange fine bilder, og deilig med egen ved.
    For ingenting varmer som vedfyring.

    Ønsker deg en flott uke!

    Hilsen fra Mimmi-Leone

    SvarSlett
  5. Hei Lene
    Takk for hilsen på bloggen min!
    Du verden, her er det en med grønne fingre lukter jeg. Tenk å ha paprika i hagen til og med!
    Jeg har dessverre lite grønne fingre, og må ha de enkleste greie planter."The flowerkiller2 kaller jeg meg selv.
    Ha en fin kveld!
    Hilsen Kaspara

    SvarSlett