fredag 14. mai 2010

Venter på sol og sommer

Mens jeg venter på at solen og varmen skal komme holder jeg på med å ordne i utestua vår slik at den er klar til bruk. Den ble ikke brukt så mye i fjor, men i sommer skal vi være mer hjemme. Da er det greit å bruke tid på å gjøre det hyggelig der.

Det meste av det vi har her ute har vi fått eller kjøpt på loppis. Kjerrehjulet er over 300 år gammelt og kommer fra gården mannen har vokst opp på.


Jeg tør ikke blomstene stå ute om natta enda, så hver kveld bæres de inn på vaskerommet.
Har lavendel, lobelia og pelagonier her ute. Ser litt triste ut nå før de blomstrer.

Denne gradstokken kjøpte jeg på Wiola og Kreatine, en ganske ny kjempe flott butikk på Grorud nærsenter. Anbefaler alle som har mulighet til å ta seg en tur dit. Mannen er mest opptatt av at det ikke er så lett å lese av hvor mange grader det er, men jeg er mest opptatt av at den er søt.

Vi har fortsatt noen prosjekter her ute i stua før vi er ferdige, men det innebærer en Ikea tur.

2 kommentarer:

  1. Så koselig plass,mange fine detaljer. Kjekt å ha en uteplass med tak over.
    Kos deg i helga.
    klem Igi

    SvarSlett
  2. Ser veldig hyggelig ut i utestua deres, og med fyr på peisen holder dere nok varmen... I natt overnatte plantene mine ute... De er kastet ut av stuen - men jeg ser at utover i uken blir det nattefrost igjen....!!! Arrrgh!
    Håper det snart bllir frostfritt, og at solen vil skinne på 17. mai - det er jo lov å håpe i hvertfall...
    Hilde

    SvarSlett