søndag 16. mai 2010

Hipp hipp.....

Man skal liksom styre og stelle litt 16.mai. Har jo egentlig ikke så mye å styre og stelle med,men måtte da hverfall stryke bunadskjorta mi og skjorta til mannen. Jeg har Vest- Oppland bunad. Dette bildet er fra 17.mai 08.


Nå henger bunaden klar til bruk. Lukten av Stiff strykespray minner meg om 16. mai. Mamma brukte alltid det når hun strøyk 17.mai finstasen da vi var små. Det har jeg osgå brukt i dag...

Skal gå i tog med klassen min i morgen, og etterpå skal vi til mannens fetter i Oslo. Har prøvd meg på en ny kake for anledingen. Fant oppskriften i Rom 123 sitt matbilag. Sjokolademoussen ( med whiskey i) smakte veldig godt. Kaken skal pyntes med blåbær og revet sjokolade i morgen.


Ønsker alle en flott 17. mai, og krysser fingerene for at det hvertfall ikke regner i morgen.

3 kommentarer:

  1. Håper virkelig på opphold i morgen! jEG HAR TRE STYK skjorter som venter på en omgang med strykejernet, men alt skal nok falle på plass før kvelden er omme... Ha en hyggelig dag i morgen...
    Hilde

    SvarSlett
  2. Hei på deg!
    Den kaka så deilig ut uten blåbær også :)
    Og så utrolig heldig du er som har ei sånn herlig utestue.
    Jeg satt med det nyeste Rom 123 i fanget i går og prøvde febrilsk å finne ut hvor og hvordan vi kan skape en uteplass med litt tak over her hos oss... Skulle ønske jeg hadde en arkitekt i omgansgrkretsen :)

    Håper du får en herlig 17.Mai :)

    Klem fra Anette

    SvarSlett
  3. Ønsker dere en flott 17-mai :) Jeg strøyk bunadskjorta i går, noe som er ny rekord for min del ;) Krysser fingrene for opphold ja!! Hipp Hipp Hurra :)

    SvarSlett