tirsdag 18. mai 2010

Det skjer noe...

Har ventet på at det skal skje noe i hagen lenge. Endelig, etter en god del regn med påfølgende sol begynner det nå så smått og blomstre.

Deilig å gå rundt i hagen i sol og varme mens man stadig oppdage nye knopper. Disse har kommet opp midt på plenen. Nesten synd at vi må klippe den i løpet av et par dager.


Disse har egentlig en flott farge. Synes de var grusomme før, men nå har jeg fått litt sansen for dem.


Det at jeg sier "disse" istedenfor blomsternavn beror på at jeg rett og slett ikke vet hva de forskjellige blomstene heter. Har lært meg noen navn, men det tar tid å lære alle. Vet at dette er påskelilje altså:-).

Fikk et lass med singel i morges,og den flinke mannen har raket alt utover i løpet av dagen. Ganske tungt å rake grus, det kan jeg skrive under på etter å ha hjulpet han et par timer etter jobb. Var nok en god og lang styrketreningsøkt det der. Da hadde han noe annet å gjøre enn å lese på eksamen. Litt penere med grus på gårdsplassen enn ugress...

I kveld kom "singelmannen" med en stor pose jord. Så nå har vi litt å drive med fremover.

3 kommentarer:

  1. Så fint det er hos deg:) Idyllisk gårdsplass og vakker blomstring.

    SvarSlett
  2. Godt å ha en unskyldning for å slippe eksamenslesing :) Kos dere med vår og varme!

    SvarSlett
  3. Det er bare så deilig ute nå! Vi skal til hytta i helga, og jeg er spent på om plantene jeg satte i fjor har klart vinteren...Håpe håpe!
    Nyt langhelgen!
    Hilde

    SvarSlett