onsdag 10. august 2011

Retrostoff

Da jeg var på ferie i mammas barndomshjem i nord-Norge tidligere i sommer dukket det dukket disse stoff bitene opp.


De lå henslengt inne i en bod klar til å bli brukt som malingsfiller. Det som er synd er at det hadde vært dynetrekk og at de var revet opp i små biter.


Vet ikke helt hva jeg skal bruke dem til, siden det å sy ikke er min sterkeste side. Sydde en "lappepute" på ungdomsskolen, så det kan jo være jeg klarer å få det til. Reddes fra livet som malingsfille måtte de hvertfall.

Her er det skikkelig høstvær i dag, med 7, 5 grader og pøsregn. Da blir det bollebaking og kaffebesøk her i huset.

3 kommentarer:

  1. Så kule stoffer! Jeg reddet akurat to bæreposer med retro sengetøy som min mamma skulle sende til polen... Arv fra mine besteforeldre, så her tenkes det på høygir - kan bli mye gøy av den samlingen!
    Hilde

    SvarSlett
  2. Ååååå, så utrolig fint stoff :)
    Er jo kjempefint å bruke som dekor på på noe ensfarget for eksempel :)

    SvarSlett
  3. Det er så mye fine, gamle dynetrekk. Lurer på om de vi har nå kommer til å bli poppis igjen noen gang? :)

    Jeg har forelsket meg i fasongen på de hankeløse GG koppene, og kommer nok til å kjøpe fler av dem. Har to lyseblå.

    Moccamamma :)

    SvarSlett