lørdag 2. mai 2009

Nydelig 1. mai

Nydelig 1. mai med strålende sol ble tilbrakt i hagen. Fikk endelig oljet plattingen i utestua. Hadde selvfølgelig ikke kjøpt nok olje, silk at det rakk til treassen.

Har hatt to små busker på veggen utenfor inngangsdøra i hele vinter. Disse så noe slitne ut og ble etter en tur på hagesenteret byttet ut med to Sinvitaliaer( Ja , jeg måtte ut på trappa og lese på klistremerkset på potta). Buskene har vi satt ut i hagen. Kanskje de overlever der?






Tok tak i skråningen ved verkstedet i går. Den var overgrodd og full av ugress da vi flyttet inn. Brukte en del tid på å rake den fin og luke. Kjøpte neon dekkplanter som trives ved steiner. Kunne gjerne ha hatt mange fler, men planter er dyrt har vi funnet ut.





Slik så det ut etter at vi hadde raket bort det værste av det døde og tørre gresset fra i fjor.












Slik så det ut etter intens raking og luking. Var ikke lett å få opp alt ugresset under disse steinene.
Under kan du se forskjellige dekkplanter vi plantet i setinrøysa. De blomstere til forskjellig tid, slik at det blomster hele tiden. Gleder meg til å se hvordan de trives.








Har i tillegg fått kjøpt sinkspray på malebutikken i dag, etter tips fra bloggen Sivs hus,http://sivshus.blogspot.com/. Her finner du nå også en konkurranse hvor du kan vinne fuglebur. Gleder meg til å prøve ut denne sprayen i morgen.













2 kommentarer:

  1. Det kommer til å bli kjempefint, og husk dette er teppedannende stauder...Jeg skjønte ikke helt det med stauder - at de sprer seg, så jeg har flyttet, delt og flyttet igjen... Blomster er spennende! jEG HAR HATT besøk av ekorn i dag, bilder på bloggen om en halvtimes tid tenker jeg...
    HIlde

    SvarSlett
  2. Hei Lene!
    Så koselig blogg! Nå fikk vi enda mere lyst til å besøke. Ragnar foreslår asfalt på hele tomten,men da blir ikke denne bloggen helt det samme :) Håper vi ses snart!? Live og Ragnar

    SvarSlett