søndag 24. mai 2009

Asparges på gårdsplassen

Da jeg tuslet rundt på eiendommen i dag oppdaget jeg plutselig noe som lignet asparges på gårdplassen inntil huset. Når jeg tenker etter nevnte hun som bodde her før at det var en aspargesplante der. Tenkte ikke noe mer over det da, men nå har det altså dukket opp tre aspargeser der. Er asparges flereårig? Håper på at de er spiselige og at det kommer fler.



I bedet langs innkjøringen dukker det stadig opp fler blomster.

Noen som vet hva disse heter?




Ellers har dagen gått med til å skrape videre på gelendret på veradaen. Kan ikke male nå når været er så usikkert. Gleder meg til min kjære er ferdig med eksamen, så kan vi ta fatt på litt større oppgaver sammen.

3 kommentarer:

  1. heldiggriser som har asgarges,- det er jo kjempegodt!! Og ja, asparges er en flerårig plante:o) kommer gjerne og spiser asparges med serranoskinke en dag:o) hilsen søs

    SvarSlett
  2. Asparges varer i noen år før den bør fornyes - kan høstes frem til st. hans så bør den få vokse og lagre energi til neste vår...Man skal ikke spise asparges de 2 første årene etter planting, så nyt!!!

    SvarSlett
  3. Ser utrolig flott ut hos dere nå!
    Vet mamma også har noen av de blomstene som dukker opp hos dere, men vet ikke hva de heter jeg heller :)
    Kos deg med enda en dag fri!

    SvarSlett