tirsdag 8. mars 2011

Pasteller???

Ser mange flotte pastellfargede kubbelys rundtomkring på blogger, men jeg får meg ikke til å kjøpe dette selv. Stod med flere lys i hånda på Europris i går, men la dem tilbake. Jeg er virkelig ikke glad i lyserosa og lyseblått, og lyselilla og lysegrønn minner meg litt for mye om 80- tallet.
Men da får man kjøpe litt pastellfarget snop, det blir fort borte her i huset uansett.




Skålene er faktisk rosa, men de grenser over til gammelrosa og det går fint.






Det kan jo hende at pastellfargede lys kommer inn i løpet av våren, man skal aldri si aldri. For 5 år siden skulle jeg hvertfall aldri ha gardiner, duker, blomster, alt skulle være hvitt og jeg skulle hvertfall aldri bo på landet.

Godt ha sterke meninger som man kan gjøre om på. Ha en fin tirsdagskveld.

4 kommentarer:

  1. Når det kommer til søtsaker, er jeg lite nøye med fargeskalaen...
    Gratulerer med dagen, forresten :-) Klem

    SvarSlett
  2. Det er uvant med pasteller. Men jeg merker at den sniker segmer og mer inn i interiøret er hjemme...
    Pastellfarget godteri er alltid en suksess!
    Klem

    SvarSlett
  3. Jeg bruker heller ikke pasteller (utenom lyseblått).
    Men jeg ser jeg har lyst til å prøve flere "uvante" ting og farger etter at jeg begynte å blogge.
    Ha en fin onsdag.
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei på deg og tusen takk for hyggelige kommentare vedr. hagen. Du spør hvordan jeg får det til? Hihi, aner ikke. Da vi kjøpte huset i 2004 eksisterte det ikke noe opparbeidet hage omtrent så jeg måtte begynne alt fra scratch. Men herregud, jeg hadde ikke greie på noe som helst. Men det første jeg gjorde var å registrere meg i et hageforum, www.hagegal.no. Der fikk jeg masse hjelp, så det anbefales dersom du ikke allerede er medlem der da. Men sånn generelt, dere som har så svær tomt og som jeg misunner dere forøvrig, start med å finne ut hvor du vil ha sitteplasser. Når på dagen er sola hvor, etc. Det var ihvertfall det første jeg gjorde. Når det gjelder blomsterbed så ikke gjør samme feil som meg. Jeg lagde de altfor små. Lag de SVÆÆÆÆRE, du kommer garantert til å få bruk for det. Forsøk å dele opp hagen i rom, men la det også være litt friareale (noe vi ikke har da hagen er for liten). Godt tips kan være å lage en skisse av tomta, evnt. skrive ut fra www.1881.no eller google-kart og tegne opp litt sånn hvordan du vil ha det.
    Lykke til!

    SvarSlett