søndag 28. november 2010

Advent

Så er det første søndag i advent allerede. Det første lyset ble tent til morgenkaffen i dag.



Stjerne og staker kom opp i går ettermiddag. Denne papirstjerna kjøpte jeg da jeg pyntet til jul for første gang i min egen leilighet for 6 år siden. Den gangen var det ikke lett å få tak i papirstjerner, men fant denne på Granit.

Liker disse tradisjonelle stakene best, selv om jeg ser mange nye stilige staker rundtomkring. Har tatt av de grønne mansjettene, de blir litt glorete for meg.





Har vært på pepperkakebakedag hos en venninne i dag. Jammen liv med 10 barn i alder 0-3 år som skal leke og bake og med 15 voksne i tillegg var det skikkelig god stemning. Mannen kunne ikke helt skjønne hva vi skulle der, som ikke har barn, men han koste seg med gutteprat og kaffe han også. En koselig tradisjon for 2. året på rad.



Nå skal jeg i gang med å vaske rundt på kjøkkenet. Man må jo gjøre de kjedelige adventsoppgavene også.

5 kommentarer:

  1. kosleig tradisjonell pynt må frem hvert år... kose deg også, ikke bare vaske...
    klem,magny

    SvarSlett
  2. Artig tradisjon, mange barn og voksne sammen blir alltid en sukse :-)
    Klem igi

    SvarSlett
  3. Likte julestjerna di, så søt! Jeg har faktisk ikke jeg, må vell gløtte i noen butikker å se om jeg finner noe som ikke påvirker lommeboka nevneverdig!

    SvarSlett
  4. Heisan du. Så koselig tradisjon.
    Ha en fin adventstid.
    Klæm Susanne

    SvarSlett