lørdag 3. juli 2010

Vi maler og vi maler

Har brukt mye av ferien på å male. Heldigvis er det utendørs maling som står på tapeten nå. Den første uka av ferien malte jeg gjerdet som er ut mot den lille veien.




Var rimelig lei da jeg malte andre strøk på porten, og lovet meg selv at jeg ikke skulle male på leeeenge.


I dag en knapp uke etter er vi i gang med maling igjen. Uthuset står for tur, og siden jeg ikke fant lik farge som garasjen allerede er i må nok den til pers også. Slik så den ene veggen ut før den fikk en omgang med kosten.



Slik ser den ut nå.



Heldigvis har en en lang mann som er litt støere i stigen enn meg.


Uthuset er nok ikke malt på minst 20 år, så dette hadde veggene virkelig godt av.



Nå er det fotball her i huset. Med tysk far er jeg vel forpliktet til å heie på Tyskland.



5 kommentarer:

  1. Hei på deg Lene! Sannelig er det ikke to Lene'r som er tilgriset med rød maling, hihi. Men jammen blir det fint da når man får på ny maling. Nå har jo jeg kun konsentrert meg om å male det nye tilbygget, men jeg ser jo at det ikke hadde skadet å male resten av huset også. Men jeg tror uansett at annekset skal få se en runde med malekosten, der er det faktisk bare ett strøk med rødmaling (fargen tidligere var okergul).
    Og jammen må jeg si du er flink som har male så mye gjerde, gjerde er ikke gøy å male, men når man ser hvor bra det blir så er det tross alt verdt alt slitet.
    Ønsker deg og dine en super-duper lørdag!
    Klems...

    SvarSlett
  2. Så flinke dere er! Sikkert mye å gripe fatt i med så stort hus og hage! Virker som om dere har funnet drømmestedet! Vet hvor søsterkirkene er, det er jo ikke langt unna Bjørn André sitt barndomshjem. Kanskje vi svipper innom når vi er på de trakter??? Hadde vært kjekt å se hvor dere bor.

    Klem.

    SvarSlett
  3. Det er jo så givende med maling, for det blir jo så fint! ;) Men fortsatt pisskjedelig da... :P

    SvarSlett
  4. Uthuset vårt skulle visst også vært malt... Inspirerende å se hvor fint det ble hos dere, da :)

    SvarSlett
  5. En stoor jobb dere har - trøste dere med at resultatet blirkjempe fint.
    Klem

    SvarSlett