fredag 17. april 2009

De første blomstene i krukke


I dag har jeg vært på et hagesenter for første gang i mitt liv. Følte meg ganske lost da jeg gikk inn, visste ikke helt hva jeg skulle ha. Fikk hjelp av en hyggelig mann, som fortalet at Stemorsblomster og Påskeliljer var det neste man trygt kunne sette uten å være redd for frost. Jeg er ikke spesielt glad i Stemor, synes det blir for mange farger. Derfor endte jeg opp med påskeliljer.


Dette er den første blomsten som har kommet opp i hagen vår. Under en stor haug med løv stakk den frem. Litt pjuskete etter å ha fått en omgang gjennom riva. Ingen anesle om hva den heter. Noen som vet?











2 kommentarer:

  1. Gratulerer med hagesenter besøk! Det jobber noen velinformerte mennesker på disse senterene, og de vil ofte hjelpe deg! Veldig koslig ble det på trappen din! eR BLOMSTEN I HAGEN EN HVITVEIS? Vanskelig å se fordi bladene ikke vises så godt... Jeg elsker hagesentere1 eFØY ER KANSKJE OGSÅ NOE FOR DEG? De fåes til utebruk i ulike farger på plantasjen i 6 pk... Jeg har falt helt for disse i år... I morgen skal vi rydde frem hage møbler - Lars jobber i dag, så nå er ungene sendt ut for å spa haugen med snø som ligger igjen inne i hagen...

    SvarSlett
  2. Planten din kan være en julerose også... søk og sjekk... Lykke til!

    SvarSlett