fredag 10. juni 2011

En våt fornøyelse


Kom i formiddag hjem fra kanotur med klassen min. 27 sjuende klassinger og seks voksne har vært på overnattingstur på Fjorda, et kanoeldoradro her på Gran. Det høljet ned store deler av turen, men det kan man ikke bry seg om på avslutningstur. Vi har virkelig kost oss selv om vi har vært våte inn til huden i over ett døgn.




Da jeg hadde vakt i natt var det opphold. Dette bildet er tatt kl. 04.30. Da jeg satt der med kaffekoppen og stirret utover stille vann brukte jeg tiden til å tenke på at jeg har verdens beste jobb. Det å ha med 27 flotte sjuende klassinger på en slik tur er virkelig gøy. Selv om det pøser ned så bader de ( 2 timer i strekk), padler, spiller kort, leker boksen går, har padlekonkurranser, leker hviskeleken uten en eneste klage.

Slike turer og opplevelser veier opp for helger med store rettebunker, telefoner fra bekymrede forelder, masing om lekser, møter til langt på kveld og planer som må skrives.



Nå er det bare en liten uke igjen for sommerferien er her. Skal bli deilig med nesten 9 uker fri, nok en fordel med læreryrket.

6 kommentarer:

  1. Så godt å høre at dere tross været koste dere - snakket om turen deres i går under inspeksjon i øsende regnvær, og da hadde ikke vi så mye å klage over :-)
    Mine 1. klassinger gruer og gleder seg til ferie om hverandre - hadde en tårevåt avskjed med ei lita frøken som reiste på ferie i dag - men i august sees vi igjen... Og du den ferien er mye avspasering og ellers 4 uker som alle andre - he he he
    Klem Hilde

    SvarSlett
  2. Så koselig det så ut!..tross regn:o)

    Ha en fin kveld videre!
    Heleneklem

    SvarSlett
  3. Slike turer er gull verdt!
    Gleder meg så til ferie - bare 4 arbeidsdager igjen! Jeg er like ivrig som elevene til å telle ned...
    Klem

    SvarSlett
  4. Vilka Underbara bilder :)
    å missa inte

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvarSlett
  5. Hei Lene!

    Høres ut som en fortreffelig tur, til tross for været! Ja, vi har en flott jobb! Den turen er nok kanskje det største minnet elevene vil ha om ti år! Sånn er det så ofte!

    Ha en riktig god avspasering, og deretter en FANTASTISK ferie!" ;-)

    Klem fra ELisabeth.
    PS: Nydelige bilder.

    SvarSlett
  6. Har du vært på Fjorda? Der har jeg vokst opp ;)) Vakkert sted men enda flottere i solskinn ;)) God helg.... klem

    SvarSlett