mandag 6. juni 2011

Det kommer seg i drivhuset

Drivhuset vårt har hatt en litt kranglete start. Vi mangler sidevegger og disse tar det litt tid å få. Dermed satte mannen opp plast på sidene. Da det blåste noe voldsomt for en ukes tid siden blåste disse opp og plantene fikk hard medfart. En av agurkplantene gikk dukken. De andre plantene ser nå ut til å komme seg. Det er allerede en blomst på en av tomatplantene.




Vi prøver oss på blomkål i år. De ble kjøpt inn før jeg leste at blomkål er noe av det vanskeligste å få til.




Grønnkål prøves også ut.


Har forresten fått et tips om tomatplaner: Når du kniper av villskuddene skal disse legges nede ved stengelen. Dette fører næring tilbake til planten. Dette skal prøves ut i år.


Sommeren var visst bare på besøk. Det er fortsatt varmt, men grått og regn.

3 kommentarer:

  1. Jeg kniper i vei på mine cherry tomater, men har jo ingen anelse om jeg kniper der man skal knipe... kanskje jeg tar det som kunne blitt en tomat eller tre jeg i min iver...
    Hilde

    SvarSlett
  2. Det ser ut som du har en god start på årets avling :) Hos meg hadde tomatplanten gule blomster og kun noen få små grønne frukter i september i fjor! Det var sommeren sin det :)

    Lykke til med grønnsaksavlingen!

    Moccamamma :)

    SvarSlett
  3. Så deilig med egen avling med grønnsaker!
    Jeg har aldri fått til tomatplanter, ga vel egentlig opp etter ett forsøk :-) Jeg må ha planter som klarer seg best uten mye stell...
    Klem

    SvarSlett