tirsdag 23. november 2010

Vinterhagen sett innenifra

Er hjemme fra jobb i dag med verkende bihuler. Merker at det er greit å være hjemme når man er utslitt av å gå ut for å hente litt ved. Snø har vi hatt noen uker nå. Epletrærne er flotte når de blomstrer, men ikke så værst med snø heller





Sviblene står nå i full blomst. Lukter nydelig i stua for den som har luktesans.



Fuglene koser seg med maten vi har lagt ut. Er egebtlig redd for fugler, men det går greit når jeg har dem på avstand. Denne lille luringen sitter ofte og titter inn på kjøkkenet vårt.


Nå har det begynt å snø og jeg satser på at det snart er nok snø til at det kan kjøres opp skiløyper på jordet.






Enn så lenge pleier jeg meg selv foran peisen, og satser stort på å være klar for jobb igjen i morgen.

5 kommentarer:

  1. Jeg er også hjemme fra jobb, forkjølt og tett. Virkelig et fint vinterlandskap utenfor hos deg. Og så søt kjøttmeis da. :)
    -Husfruas Memoarer-

    SvarSlett
  2. God bedring - krøp til korset i dag, og ble utstyrt med penecilin og sykemelding - host og hark... Tiden er inne for det nå - desverre...
    Hilde

    SvarSlett
  3. Hehe, er ikkje så vanskeleg som det ser ut:-)Men det tek litt tid, ja, så det aller beste er å bake saman med nokon. Få med deg gubben, og ha ein liten bakstedag! Fordelen med brau er at det ikkje er så farleg om leivane ikkje blir perfekte, ein knekk dei jo opp før ein serverar dei;-)

    Riktig god bedring til deg da! Bihuler er kjipt:-(Lurt å vere heime.

    SvarSlett
  4. Ah, nydelig vinteridyll! Best å se på innafra spør du meg... ;)

    SvarSlett
  5. Tusen takk for kosleg helsing inne sjå meg! veldig kosleg vinterstemning hos deg også!:) Eg er også litt redd fuglar faktisk, men likar å ha dei uttafor glaset mitt :)God bedring til deg!! :)

    SvarSlett