onsdag 27. juni 2012

Sommerens store prosjekt er i gang

Sommerens store prosjekt er å legge nytt tak på både hus og den lille låven vår. Jammen godt vi begge er lærere og har 7 uker ferie, selv om jeg håper det ikke at hele ferien går med. I dag har vi fått opp stillas. Vi er vel litt feil å si, da mannen var så heldig å få hjelp av en kompis.



Jeg har bistått med holdig og matlaging i denne delen av prosessen.



I tillegg har mannen og jeg i godt samarbeid fått ned alle den gamle taksteinen fra låven og fra tilbygget på huset. Nå gjenstår bare steinen på hovedhuset i morgen. Er ikke superglad i å være høyt oppe taket, men begynner å venne meg til det nå. Lekter og takpapp skal også av låven i løpet av morgendagen, håper vi.



Lørdag kommer svigers for å hjelpe til og jeg er så frekk at jeg drar på jentehyttetur i helgen. Kjenner det skal bli deilig med  litt ferie uten takstein.






4 kommentarer:

  1. Spennende prosjekt ! Skal dere bytte stein ? I såfall - husk at to kreative damer på Grorud sikkert ønsker spennende ting å male på :-) He he he. Kos deg til helgen og pass dere der oppe i høyden.
    Klem Hilde

    SvarSlett
  2. Skjønner at 7 uker ferie må til, når man skal i gang med slike store proskjekter. Før prøve å nye sommeren inne i mellom slagene :-)

    Ha en fin dag :-)

    SvarSlett
  3. kjedelig, men det må til....og så deilig når det er gjort :-)

    Det var i allefall lurt å dra bort litt ;-)

    klem tone

    SvarSlett
  4. Krysser fingre for at alt går etter planen med taket, dere har iallefall været på deres side akkurat nå :) Og ikke kaste gammel takstein vet du ;) Den kan brukes til så mangt!

    SvarSlett